Espedient
Keywords:
ExpedienteDownloads
References
COMO CITAR OS ARTIGOS PUBLICADOS – AGOSTO A DEZEMBRO DE 2022
ARAÚJO, Ana Clara Souza; DAMASCENO JÚNIOR, José Ademir; ROMEU, Mairton Cavalcante. Introdução à Astronomia no ensino fundamental: análise da Team-Based Learning como estratégia facilitadora de ensino. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22061, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22061.id1504
MISSEL, Fabíola de Azeredo; RAMOS, Daniela Karine. Intervenções com jogos para o aprimoramento do controle emocional na infância. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22062, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22062.id1524
FOLETTO, Rosieli Geraldina Merotto; BARCELLOS, Bárbara Fabris; CÔGO, Sannya Maria Britto. Sequência didática aplicada no Ensino de Ciências na perspectiva da Alfabetização Científica com foco CTS/CTSA. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22063, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.22063.id1540
MENEZES, Jean Michel dos Santos; FARIAS, Sidilene Aquino de. Percepções de Licenciandos em Química das IES Públicas de Manaus/AM acerca do Ensino por Investigação: Princípio Educativo e Científico. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22064, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22064.id1330
ELIAS, Marcelo Alberto et al. Da escola para o Zoológico: a interdisciplinaridade dentro e fora da sala de aula. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22065, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22065.id1490
VIEIRA, Jullianna Ferreira de Melo; PINHEIRO, Veralúcia; SILVA, Yara Fonseca de Oliveira e. Ensino remoto emergencial: percepção do professor da educação básica nas produções disponíveis no banco de dados do Portal Periódico Capes, de 2020 e 2021. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22066, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.22066.id1602
CERQUEIRA, Erik José Nascimento; VELOSO-JUNIOR, Vanderlei da Conceição; SANTOS, Elenir Souza. Percepções sobre classificação dos seres vivos entre estudantes do ensino médio em uma escola da região sisaleira, Bahia. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22067, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22067.id1630
SOUZA, Cleyton Ferreira de; ALONSO, Luri Braga; VILELA, Marcos Vinícius Ferreira. Interdisciplinaridade na formação de professores de Ciências: o estado da arte da produção científica no Brasil. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22068, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22068.id1632
PETTER, Rodrigo; REHFELDT, Márcia Jussara Hepp. O uso do software Packet Tracer na potenciação do ensino de Redes de Computadores. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22069, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22069.id1571
MIRANDA, Walquiria Gomes; PEREIRA, Cláudio Alves. Pressupostos da Educação Especial em Minas Gerais: uma análise dos documentos legais. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22070, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22070.id1488
GARCIA, Fernanda Corrêa; BARDINI, Gisely Cordova; SILVA, Thayse Gonçalves da. Integrar, Aprender, Crescer: oficinas de planejamento de estudos e desenvolvimento profissional no Instituto Federal de Santa Catarina - câmpus Tubarão. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22071, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22071.id1539
MACHADO, Adriano Silveira; SILVA, Maria Goretti de Vasconcelos; ALMEIDA, Maria Mozarina Beserra. A didática de ciências e o uso de recursos tecnopedagógicos: estratégias para o ensino de Química. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22072, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22072.id1605
NASCIMENTO, Márcio Silveira; MARQUES, Jean Dalmo de Oliveira. A paisagem no ensino de Geografia: oficinas pedagógicas para estudar o solo. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22073, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22073.id1656
FRELLER, Gabriela; CARVALHO, Lilian Amaral de. A educação para a cidadania no Ensino Médio e a Aprendizagem Baseada em Projetos: construindo uma proposta. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22074, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22074.id1664
OLIVEIRA, Matheus Fernando Custódio de. Aprendendo com as plantas: sequência didática de Botânica para o Ensino Fundamental II. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22075, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22075.id1648
OLIVEIRA, Diego Rafael Ferreira de; VASCONCELOS FILHO, Simão Dias de. Projetos didáticos em um cenário pandêmico: análise de hemogramas para a aprendizagem de conteúdos de biologia e saúde. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22076, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22076.id1603
SANTOS, Priscila Valdênia dos; SANTOS, Daniel de Jesus Melo dos. Podcast para aprendizagem significativa: um estudo mediado pela Aprendizagem Baseada em Projetos no ensino de física. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22077, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22077.id1592
JUCÁ, Rosineide de Sousa; BARROS NETO, Antonio José de; SÁ, Pedro Franco de. A calculadora como recurso didático para o ensino dos números decimais. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22078, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22078.id1583
CORDEIRO, Thamires Luana; SANTOS, Eliane Gonçalves dos. Formação de Professoras e Professores de Ciências da Natureza e as questões de gênero e sexualidade. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22079, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22079.id1453
SILVA, Fabiane Alves da; MAGALHÃES, Epaminondas de Matos. O gênero infográfico no desenvolvimento das habilidades de leitura e escrita, e multiletramento no ensino fundamental. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22080, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22080.id1685
DORNELLES, Deise Cristina Noronha et al. Jogo Corrida Geométrica: um relato de experiência sobre uma proposta para o ensino de geometria em uma turma de 6º ano. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22081, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22081.id1520
MELLO, Vitor Maciel; CHASSOT, Attico Inacio. Ensaio sobre o ensino de ciência no Brasil no âmbito da Educação Denominacional. Revista Prática Docente, v. 7, n. 3, e22082, 2022. http://doi.org/10.23926/RPD.2022.v7.n3.e22082.id1713
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 A Revista Prática Docente tem o direito de primeira publicação

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the paper simultaneously licensed under the Licença Creative Commons Attribution allows the sharing of the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g. publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.