Ir al contenido principal
Ir al menú de navegación principal
Ir al pie de página del sitio
Open Menu
Actual
Archivos
Envíos
Equipo editorial
Indexadores
Selección de Evaluadores
Selección de Edición Especial
Avisos
Acerca de
Sobre la revista
Declaración de privacidad
Contacto
Buscar
Registrarse
Entrar
Inicio
/
Archivos
/
Vol. 1 Núm. 1 (2016): Julho a Dezembro de 2016
Vol. 1 Núm. 1 (2016): Julho a Dezembro de 2016
Publicado:
2016-12-12
EXPEDIENTE
Thiago Beirigo Lopes
10.23926/rpd.v1i1.17
PDF (Português (Brasil))
Las matemáticas y sus tecnologías.
LEITURA, TRADUÇÃO E INTERPRETAÇÃO DE TEXTOS MATEMÁTICOS PARA ALUNOS SURDOS
Walber Christiano Lima da Costa
Marisa Rosâni Abreu da Silveira
4-16
10.23926/rpd.v1i1.11
PDF (Português (Brasil))
CONSIDERAÇÕES ACERCA DA FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES: RELATOS DA EXPERIÊNCIA ENVOLVENDO O PROGRAMA DE LICENCIATURAS INTERNACIONAIS (PLI)
Rogério Silva Matos
17-29
10.23926/rpd.v1i1.5
PDF (Português (Brasil))
MULTIPLICANDO COM O USO DAS MÃOS COMO ALTERNATIVA À MEMORIZAÇÃO DA TABUADA
Ademir Brandão Costa
Ritianne de Fatima Silva Oliveira
Romis de Sousa Moraes
Thiago Beirigo Lopes
30-43
10.23926/RPD.2526-2149.2016.v1.n1.p30-43.id6
PDF (Português (Brasil))
A MATEMÁTICA APLICADA NO CURSO DE SERVIÇO DE RESTAURANTE E BAR DO IFCE: EXPLORANDO AS GRANDEZAS E MEDIDAS
Joelma Nogueira dos Santos
Ana Carolina Costa Pereira
44-53
10.23926/rpd.v1i1.18
PDF (Português (Brasil))
Lenguajes, códigos y sus tecnologías
O IMPERATIVO DA MUDANÇA NO ENSINO DA LITERATURA: REPENSANDO OS MÉTODOS A PARTIR DE TEMAS GERADORES
Adilson Vagner de Oliveira
54-66
10.23926/rpd.v1i1.3
PDF (Português (Brasil))
OFICINAS PEDAGÓGICAS: VALORIZANDO E ESTIMULANDO OS SUJEITOS DA EJA CAMPO
Cleibiane Lopes da Silva Santos
Célia Ferreira de Sousa
67-78
10.23926/rpd.v1i1.15
PDF (Português (Brasil))
Las ciencias naturales y sus tecnologías.
A APRENDIZAGEM BASEADA EM PROJETOS (ABPR) NA CONSTRUÇÃO DE CONCEITOS QUÍMICOS NA POTABILIDADE DA ÁGUA
Vagner José Martins
Salete Kiyoka Ozaki
Carlos Rinaldi
Edman Weverton do Prado
79-90
10.23926/rpd.v1i1.13
PDF (Português (Brasil))
PRODUÇÃO DE TEXTOS E CARTAZES COMO FERRAMENTA PARA APRENDIZAGEM SIGNIFICATIVA SOBRE A ÁGUA COM ALUNOS DO 6º ANO DO ENSINO FUNDAMENTAL
Edman Weverton do Prado
Ana Flávia Silva de Assis
Carlos Rinaldi
91-103
10.23926/rpd.v1i1.12
PDF (Português (Brasil))
Las ciencias humanas y sus tecnologías.
REFLEXÕES TEÓRICAS SOBRE AS METODOLOGIAS DE ENSINO VOLTADAS AO ATENDIMENTO DAS ESPECIFICIDADES DA EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS
Marcelo Franco Leão
José Claudio Del Pino
Eniz Conceição Oliveira
104-115
10.23926/rpd.v1i1.19
PDF (Português (Brasil))
DESAFIOS DA FORMAÇÃO INICIAL DO PEDAGOGO NA SOCIEDADE CONTEMPORÂNEA
Deusanira Raiol Pinheiro
Walber Christiano Lima da Costa
116-126
10.23926/rpd.v1i1.10
PDF (Português (Brasil))
Enviar un artículo
Enviar un artículo
Idioma
Português (Brasil)
English
Español (España)
Palabras clave
GoogleMetrics
##plugins.blocks.mostRead.settings.blockTitle##
RELATIONS BETWEEN TECHNOLOGIES AND HISTORY IN THE PROCEEDINGS OF THE NATIONAL SEMINARY ON THE HISTORY OF MATHEMATICS
18
TEACHERS TRAINING AND THE AUTISTIC SPECTRUM DISORDER: A REVIEW STUDY
16
THE INFOGRAPHIC GENRE ON THE DEVELOPMENT OF READING, AND WRITING SKILLS AND MULTILITERACY IN PRIMARY SCHOOL
15
ACTIVE METHODOLOGIES USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY (ICT) APPLIED INTO HIGH SCHOOL
14
PEDAGOGICAL RESIDENCY: THE INSERTION OF ENVIRONMENTAL EDUCATION ARTICULATED WITH EVERYDAY ISSUES IN CHEMISTRY TEACHING
12
PROJOVEM CAMPO SABERES DA TERRA: PUBLIC POLICY FOR THE STRENGTHENING OF RURAL EDUCATION IN MATO GROSSO?
12
PODCAST FOR MEANINGFUL LEARNING: A STUDY MEDIATED BY PROJECT-BASED LEARNING IN PHYSICS TEACHING
11
THE REFORM OF BRAZILIAN SECONDARY EDUCATION AND TEACHING IN BIOLOGY IN PROFESSIONAL EDUCATION: UNDERSTANDING IN ORDER TO RESIST
11
CHEMICAL REACTIONS IN THE KITCHEN: THE USE OF GOOGLE CLASSROOM IN THE REALIZATION OF INVESTIGATIVE EXPERIMENTS BASED ON THE PREDICT-OBSERVE-EXPLAIN TECHNIQUE
10
ACIDS AND BASES IN THE EVERYDAY LIFE: A PROPOSAL OF INVESTIGATIVE EXPERIMENT FOR HIGH SCHOOL
10
TEACHING PRACTICES: PLAYING AS A MOTIVATING LEARNING STRATEGY IN THE EARLY YEARS OF ELEMENTARY SCHOOL
9
CONSTRUCTION AND APPLICATION OF A DIDACTIC SEQUENCE ON INORGANIC ACIDS FOR RURAL STUDENTS
9
THE RELATION BETWEEN THEORY AND PRACTICE IN PROFESSIONAL DEVELOPMENT PROCESS: THE CASE OF THE LUIZA NUNES BEZERRA SCHOOL
8
PLANT MORPHOLOGY FROM THE PERSPECTIVE OF HIGH SCHOOL TEXTBOOKS
7
THE EMPTYING AND FRAGMENTATION OF CONTENT AS PROTAGONISTS OF THE DISSEMINATION OF FAKES NEWS: THE CASE OF THE INFRARED THERMOMETER
7
TEACHING OF FIGHTS IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION: AN EXPERIENCE REPORT BASED ON LEARNING CENTERED TEACHING
7
TEACHING CHEMISTRY BY RESEARCH IN A TEXTBOOK: ANALYSIS OF THE EXPERIMENTAL APPROACH
7
THE USE OF FOOD BIOCHEMISTRY IN THE SCHOOL CONTEXT: A STRATEGY FOR THE LEARNING OF ORGANIC CHEMISTRY IN MIDDLE SCHOOL
7
PEDAGOGUES AND THEIR RELATIONSHIP WITH MATHEMATICIAN KNOWLEDGE
7
LEARNING DIFFICULTIES IN THE CLASSROOM: PERSPECTIVES OF TEACHERS IN A RURAL SCHOOL
7
revistas
Revistas Parceiras na/da Amazônia