IDEB AND THE QUALITY OF EDUCATION: A PERCEPTION OF MANAGEMENT TEAMS IN THE MUNICIPALITY OF SANTO ANTÔNIO DO MONTE- MG

Authors

DOI:

10.23926/RPD.2021.v6.n2.e065.id1200

Keywords:

Educational Quality, IDEB, School management

Abstract

The study sought to discuss the role of the Basic Education Development Index (IDEB) in the quality of education in the municipality of Santo Antônio do Monte-MG and had as its main objective to raise quantitative and qualitative evidence to investigate the perceptions of the management teams of state public schools regarding the IDEB in the Final Years of Elementary Education and the quality of education. The methodology consisted of a quantitative analysis of IDEB data, from its creation to the present day in the three schools. Subsequently, a structured interview was conducted with the managers, discussing their perceptions based on the literature. The results showed that the quality of education cannot only be measured by the IDEB, and that other variables should be considered for the results to be more reliable.

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Author Biographies

Jéssica Oliveira de Souza, UNIFOR

Licenciatura em Educação Física (UNIFOR- MG) Professora de Educação Básica- Educação Física (Rede Pública Estadual) Discente do Programa de Pós-Graduação em Educação e Docência (IFMG- Campus Arcos)

Renato Vieira de Sá, UFABC

Licenciatura em Matemática (UFABC) Professor de Educação Básica- Matemática (Rede Pública Estadual) Discente do Programa de Pós-Graduação em Educação e Docência (IFMG- Campus Arcos)

Dandara Lorrayne do Nascimento, IFMG

Mestre em Modelagem Matemática e Computacional (CEFET-MG) Docente do Programa de Pós-Graduação em Educação e Docência (IFMG- Campus Arcos) e Discente Programa de Pós-Graduação em Modelagem Matemática e Computacional (CEFET-MG)

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Published

2021-08-31

How to Cite

OLIVEIRA DE SOUZA, Jéssica; VIEIRA DE SÁ, Renato; LORRAYNE DO NASCIMENTO, Dandara. IDEB AND THE QUALITY OF EDUCATION: A PERCEPTION OF MANAGEMENT TEAMS IN THE MUNICIPALITY OF SANTO ANTÔNIO DO MONTE- MG. Revista Prática Docente (Journal Practice Teacher), [s. l.], vol. 6, no. 2, p. e065, 2021. DOI: 10.23926/RPD.2021.v6.n2.e065.id1200. Disponível em: http://periodicos.cfs.ifmt.edu.br/periodicos/index.php/rpd/article/view/353. Acesso em: 18 may. 2024.

Issue

Section

Human sciences and their technologies